loading...

همه راه های جلوگیری از بارداری

 اگر قصد بارداری ندارید؛ احتمالا به دنبال راه های مختلف جلوگیری از بارداری رفتید. و اگر تا الان بارداری ناخواسته نداشتیدنشان می دهد که تا الان در جلوگیری موفق بودید. اما بخاطر داشته باشید بر

 اگر قصد بارداری ندارید؛ احتمالا به دنبال راه های مختلف جلوگیری از بارداری رفتید. و اگر تا الان بارداری ناخواسته نداشتیدنشان می دهد که تا الان در جلوگیری موفق بودید. اما بخاطر داشته باشید برخی از زوج ها با وجود استفاده از این راه ها بازهم گاهی بطور ناخواسته باردار شدن؛ پس بهتره مراقب همه ی جوانب که احتمال بارداری رو بالا میبره باشید. ما قصد داریم در این مقاله زنگ خطر هایی که احتمال بارداری دارند رو بهتون یادآور شیم و در ادامه چند تا از راه های جلوگیری از بارداری رو براتون نام ببریم.

 

راه های جلوگیری از بارداری

 

زمان تخمک گذاری

بیشترین شانس بارداری در زمان تخمک گذاریه خانم هاست. تخمک آزاد شده در زمان معین در لوله ی رحمی خانم تا حدود 24 ساعت زنده میمونه؛ اسپرم وارد شده به لوله ی رحم هم حدودا 5 روز قابلیت زنده موندن داره پس اگر قصد بارداری ندارید حتما در دوران تخمک گذاری از راه های جلوگیری استفاده کنید. اول از همه نیازه دوره ی تخمک گذاریتون رو محاسبه کنید برای اینکار راحت ترین راه استفاده از ماشین حساب تخمک گذاری سایت یک زن هست. را های دیگه که مطمئن هم هستند در مطلب نشانه های تخمک گذاری براتون آورده شده.

احتمال بارداری با پیشاب

فقط مایع منی که بعد از انزال از آلت مرد خارج میشه و حاوی اسپرمه، باعث بارداری نمیشه بلکه احتمال بارداری با پیشاب هم وجود داره. پیشاب مایع چسبناک و شفافیه که در طول رابطه ی جنسی با تحریک شدن مرد از آلت او خارج میشه. طبق تحقیقاتی که انجام شده پیشاب برخی از آقایون حاوی اسپرم با قدرت باروری و برخی دیگر بدون اسپرم است. اما احتمال وجود اسپرم با قدرت باروی تنها از طریق آزمایش قابل تشخیصه پس بهتره که احتمال بارداری رو در نظر بگیرید و از راه های مطمئن استفاده کنید. 

احتمال بارداری بدون دخول

ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که " امکان بارداری بدون دخول وجود داره؟" قبل از پاسخ به این سوال یکبار روند لقاح رو توضیح میدیم. در زمان تخمک گذاری تخمک به لوله ی فالوپ خانم میرسه و اونجا منتظر اسپرم میمونه اگر اسپرم وارد واژن دهانه ی رحم و سپس لوله ی رحم بشه و اونجا لقاح صورت بگیره؛ خانم باردار میشه. پس برای بارداری نیاز به رسیدن اسپرم به لوله ی رحمی وجود داره. اگر منی حاوی اسپرم به لوله ی رحم شما برسد حتی اگر دخول نداشته باشید، احتمال بارداری را در نظر بگیرید.

راه های جلوگیری از بارداری

بعد از اینکه راه های بارداری و احتمالات اون رو در نظر گرفتید باید اطلاعاتی درباره ی راه های جلوگیری از بارداری به دست بیارید. بعضی از راه های جلوگیری از بارداری دائمی و بعضی از اونها خیر. دو تا ازین روش ها وازکتومی (بستن لوله های اسپرم) ما در موردوازکتومی هر چی که لازمه بدونید رو در سایت یک زن نوشتیم. توبکتومی (بستن لوله های رحمی) است. برخی دیگر از آنها که دائمی نیستند مثل قرص های پیشگیری از بارداری یا کاندوم. در این وبلاگ قصد داریم راه های جلوگیری از بارداری و اطلاعات لازم راجع به هر کدوم رو براتون توضیح بدیم. موضوع این مطلب ما کاندوم زنانه ست.

کندوم زنانه:

شاید اکثرا با کاندوم مردانه و استفاده از اون آشنا باشیم در صورتی که کاندوم زنانه هم یکی دیگه از راه های جلوگیری از بارداریه که معایت و مزایای خودش رو داره. کاندوم زنانه کیسه ای ست که با قرار گرفتن داخل واژن از بارداری جلوگیری می کنه. جنس این کاندوم ها از لاتکس، نیتریل مصنوعی و پلی اورتان تشکیل شده. این کاندوم از یک حلقه بزرگ و یک حلقه کوچک تشکیل شده. حلقه بزرگ در انتهای کاندوم و حلقه کوچک در ابتدای کاندوم قرار میگیره. در حین رابطه حلقه کوچک داخل واژن و حلقه بزرگ بیرون واژنه. برای دیدن عکس کاندوم زنانه میتونید به سایت یک زن برید.

از مزایای کاندوم زنانه، نداشتن تاثیر هورمونی بر روی بدن خانم است در واقع این نوع روش جلوگیری هیچ تغییری در هورمون های خانم ها ایجاد نمیکنه. و همچنین از انتقال بیماری های مقاربتی هم جلوگیری می کند.

از معایب کاندوم زنانه، احتمال خارج شدن اون در حین رابطه ست  که در این صورت حتما باید از کاندوم جدید استفاده کنید و گاهی ممکنه لذت جنسی کاهش بده. احتمال موفقیت در این نوع کاندوم حدودا 95 درصده. ما نحوه ی استفاده کاندوم زنانه سایت یک زن براتون گذاشتیم.

ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که استفاده از کدوم کاندوم بهتره؟ مدل زنانه یا مردانه؟

باید بگیم که احتمال بارداری با استفاده از مدل زنانه بیشتر از مدل مردانه ست و استفاده از اون برای آقایون آسون تره. و از نظر دسترسی، کاندوم مردانه قابل دسترس تر هست.

 یکی از بیشترین سوالاتی که از ما تو سایتمون پرسیده میشه (راستی اگر سوالی در زمینه سلامت و بهداشت بدنت به عنوان یک خانم یا رابطه جنسی داری از متخصصین ما بپرس) بهترین روش جلوگیری از بارداریه. یکی از کاربران ما این سوال رو از متخصص ما پرسیده جواب متخصص سایت یک زن رو بشنوید.

مائده بازدید : 285 شنبه 05 بهمن 1398 زمان : 15:21 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 659
  • بازدید کلی : 2,900